Markt lijst
Het aanbod voor zover dat nu bekend is vind je hieronder. Mochten er nog markten bijkomen dit jaar dan kun je daar als eerste van op de hoogte worden gesteld als je je als marktkoopman aanmeldt voor de Marktnieuws onderaan deze pagina! Deze wordt maximaal 12x per jaar verstuurd. Eenmaal per jaar wordt dit bestand opgeschoond en alle mailontvangers die geen berichten hebben geopend verwijderd. Bovendien kun je je ook altijd weer afmelden.
Winterfair Enkhuizen
Inschrijven en boeken
Boek markten in drie eenvoudige stappen:
1. Kies je markten uit:
Je boekt een of meerdere markten door deze aan te vinken in de onderstaande lijst. Alle relevante informatie vind je door hierboven op de betreffende markt te klikken. Een paar dagen voor de markt sturen wij ook nog even een reminder.
2. Vul je persoonlijke gegevens in:
Wanneer je de gewenste markten hebt aangevinkt vul je het formulier verder in en drukt op verzenden. Neem alstublieft nota van de marktvoorwaarden!
3. Bevestiging en borg:
Geboekte markten worden binnen een week bevestigd (meestal op vrijdag). Je krijgt dan een e-mail met daarin een overzicht van de geboekte markten en -als je hebt aangegeven contant te willen betalen- het verzoek een borg van € 50,00 te storten onder vermelding van jouw klantnummer (staat ook in dit overzicht). Deze borg wordt op de markt zelf verrekend of je kunt hem laten staan tot en met de laatste geboekte markt. Voor alle markten geldt dat er altijd een borg moet staan. Heb je aangegeven op factuur te willen betalen, dan krijg je deze een maand voor aanvang van de markt met het verzoek deze binnen drie weken over te maken. Mensen die op tijd de borg of de rekening hebben overgemaakt (d.w.z. maximaal een week voor aanvang van de markt) hebben voorrang bij de indeling van de markt!
Hier lees je hoe wij met jouw gegevens omgaan.
AAN- EN AFMELDEN:
- Aanmeldingen en annuleringen altijd schriftelijk: Aanmeldingen dienen schriftelijk te worden gedaan (per e-mail), bij voorkeur via ons eigen inschrijfformulier op de website.
- Aanmelden kan tot vijf werkdagen voor aanvang van de markt. Daarna is het alleen mogelijkheid om deel te nemen aan de markt door “mee te lopen”. Dat wil zeggen dat wij niet kunnen garanderen dat er plaats voor je is.
- Enig recht op een plaats wordt pas verkregen na een schriftelijke bevestiging van onze kant, jouw borgstorting maakt de bevestiging helemaal af.
ANNULEREN:
- De (volledige) betalingsverplichting vervalt alleen wanneer je de markt op tijd en schriftelijk annuleert en deze middels een schriftelijke bevestiging van onze kant is bekrachtigd.
- Annuleren is gratis tot vijftien dagen voor aanvang van de markt.
- Annuleren in de periode veertien tot zes dagen voor de marktdag kost 50% van het standgeld met een minimum van € 25,00 (administratiekosten)
- Annuleren tot vijf dagen voor de marktdag, je betaalt 100% van het standgeld.
BETALINGEN:
- Na je boeking ontvang je binnen een week een bevestiging met daarin het verzoek een borg te storten van € 50,= op rekening IBAN NL44 TRIO 0198 1014 73 t.n.v. Edith Hartog te Andijk. Vermeld bij je storting jouw klantnummer. Deze borg blijft staan tot je laatste geboekte markt waarna deze wordt verrekend met het standgeld.
- NIET GEBORGDE BOEKINGEN HOEVEN NIET PERSE TE WORDEN VERWERKT BIJ DE INDELING VAN DE MARKT. GEEN BORG = GEEN GEGARANDEERDE PLAATS!
- Wij versturen geen facturen. Uitsluitend op de markt ontvang je een kwitantie voor het betaalde standgeld.
- De organisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk voor diefstal, verlies of schade. Je neemt deel aan de markten op eigen risico. Daarnaast kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor omzetderving door slechte weersomstandigheden of afgelastingen van hogerhand.
VOOR AANVANG VAN DE MARKT:
- Ambulante handelaren (commerciële handelaren) moeten beschikken over een inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.
- Alle deelnemers moeten een geldige (markt)WA verzekering hebben lopen.
- Deze documenten moet je bij je hebben zodat zij overlegbaar zijn tijdens de markt.
- Elke deelnemer is tijdens de markten uiterlijk een uur voor aanvang van de markt aanwezig.
- Kramen die zonder tegenbericht van de huurder leeg blijven vervallen aan de organisatie. Alle eventueel komende markten worden geannuleerd en de deelnemer wordt uitgesloten van verdere deelname. De betaalde borg wordt verrekend met het verschuldigde standgeld. Dekt de borg het standgeld niet? Dan volgt een additionele factuur ter hoogte van het standgeld en vermeerderd met 20 euro administratiekosten waarbij de betaalde borg wordt verrekend.
- Het is niet toegestaan om plaatsen en/of kramen door te verkopen, verhuren of verpachten aan andere deelnemers.
- Het is doorgaans niet mogelijk de auto achter de kraam te parkeren. Na het lossen bij de kraam dient de auto een uur voor aanvang van de markt van het marktterrein weg te zijn.
TIJDENS HET INRICHTEN VAN UW KRAAM:
- Houd de doorgaande route zoveel mogelijk vrij van auto’s of zorg dat je lostijd zo kort mogelijk is.
- Het artikel waarmee je inschrijft is gelijk aan het artikel wat je op de markt aanbiedt.
- Wanneer je een stroomvoorziening wenst moet je dit zelf regelen.
TIJDENS DE MARKT:
- Aanwijzingen van de organisatie dienen stipt en onmiddellijk te worden opgevolgd. Weigering en/of wangedrag betekent uitsluiting van de markt zonder restitutie van reeds betaalde marktgelden.
- Het aanbieden van etenswaren dient overeenkomstig de door de overheid gestelde eisen te geschieden.
- Het is absoluut niet toegestaan om zonder toestemming voor afloop van de markt de kramen te ontruimen, wanneer wij dit constateren zullen wij je uit ons deelnemersbestand schrappen.
- Uiterlijk een uur na afloop van de markt dient de kraam leeg te zijn.
NA AFLOOP VAN DE MARKT:
- Alle vuilnis/afval dient na afloop door jou zelf te worden opgeruimd. Wanneer geconstateerd wordt dat je afval hebt laten liggen, brengen wij € 50,= in rekening ter dekking van de opruimkosten.
- Tweemaal vuilnis achterlaten betekent uitsluiting van deelname aan komende markten.
- Houd rekening met je collega’s wanneer je de auto haalt.
Daar waar niet in de voorwaarden is voorzien beslist de organisatie.
Additionele maatregelen markten i.v.m. Corona
Alleen van toepassing als dit van overheidswege wordt verplicht.
Natuurlijk willen wij onze markten organiseren binnen de voorwaarden en regels die gelden zolang Covid-19 de ronde doet. Dat betekent dat wij wat aanvullende maatregelen hebben getroffen en ook jou vragen om hier een steentje in bij te dragen.
Wat doen wij:
-Wij zetten de markten ruimer dan anders op met bredere looppaden en meer ruimte tussen de kramen en terrassen en dergelijke.
-Om de drie a vier kramen hangen wij een spandoek aan de voorkant van de kraam. Deze is 4 meter lang en 25 cm hoog. Aan de buitenste hoeken wordt deze met elastieken aan de kraam bevestigd en in het midden komt een knijper. Deze mag je niet verwijderen!
-In onze informatie naar de bezoekers (persberichten, advertenties e.d.) attenderen wij de potentiële bezoekers op de richtlijnen die zij moeten volgen:
- Houd 1.5 meter afstand
- Blijf thuis bij symptomen die op Covid-19 kunnen duiden
- Was regelmatig de handen
- Vermijd drukte
-Wij zetten straattheater in wat bezoekers op een leuke manier herinnert aan het houden van afstand.
-Het marktkantoor wordt een luik aan de voorkant van Hemels Eten & Drinken
Wat vragen wij van jou:
-Houd afstand bij het melden/ophalen kraamnummer
-Houd je klanten in de gaten, herinner ze aan de 1.5 meter
-Iedere deelnemer heeft een flesje handenreiniger op de kraam staan voor eigen gebruik maar ook voor je klanten!
–Houd rekening met je buren
Wanneer we samen ons best doen dan moet het goed komen. Toch komt er in mijn vergunning een clausule dat bij extreme drukte de markt mag worden stilgelegd. Natuurlijk doen wij er alles aan om het niet zover te laten komen maar daarbij hebben wij wel de hulp van bezoekers en kooplieden nodig!
PRIJSINFORMATIE:
Al onze kramen meten 4 x 1 meter en zijn voorzien van een afdak. Wanneer je een hoekkraam of extra ruimte naast de kraam wenst, dan kunt je dit op het inschrijfformulier aangeven. Kapverlengers en uitbouwen worden niet toegestaan.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief 21% BTW.
Het verschuldigde marktgeld moet bij het melden worden voldaan of ter plekke worden verrekend met de gestorte borg.
Borgsysteem
Voor aanvang van de markt dient er een borg van € 50,= staan. Deze borg wordt op de dag van de markt verrekend met jouw betaling. Indien de markten je bevallen, kun je deze ook laten staan tot de laatste markt van het seizoen en deze dan verrekenen.
LET OP: GEEN BORG BETAALD? DAN LOOPT JE DE KANS DAT JOUW RESERVERING NIET WORDT MEEGENOMEN IN DE MARKTINDELING!
Facturen worden NIET gestuurd, na je betaling ontvang je op de markt bij het melden een kwitantie voor de markt.
TARIEVEN M.I.V. 2023
Ik vind het niet leuk maar ontkom er niet aan. Als gevolg van de gestegen prijzen, met name bij de kraamhuur, worden met ingang van 2023 de tarieven verhoogd. Ik had dat eigenlijk al veel eerder moeten doen maar wilde even aankijken hoe de ontwikkelingen gingen.
Deze tarieven voor 2023 zijn als volgt:
Standgeld (inclusief 21% BTW):
Commerciële kooplieden:
- € 50,00 per grondplaats van 4 meter (strekkend).
- Een kraam kost € 20,00 extra.
Niet commerciële kooplieden:
(instellingen, verenigingen, kunstenaars, hobbyisten, aanbieders van curiosa enz. ZONDER de mogelijkheid om kosten op te voeren en/of BTW te verrekenen!)
- € 25,00 per grondplaats van 4 meter (strekkend) en minimale afname..
- Een kraam kost € 20,00 extra.
Stroom- en verlichting aansluiten:
Soms zijn er zijn (beperkte) stroomvoorzieningen aanwezig, als er bijvoorbeeld een stroomkast voorhanden is en je stroom wenst dan moet je bij inschrijving aangeven hoeveel aansluitingen je wilt en hoeveel vermogen je nodig hebt. Zijn deze voorzieningen er niet (wordt aangegeven in de omschrijving) dan kunnen wij dit ook niet voor je regelen. Je moet dan je eigen voorzieningen treffen.
De kosten bedragen € 15,00 voor normale verbruikers (tot 1500 watt). Grootverbruikers (tot 3000 watt) betalen het dubbele tarief en enorme verbruikers (tot 5000 watt) het driedubbele.
Tijdens avondmarkten worden de kramen verlicht door middel van prikkabel met daarin twee fittingen waarin je ledlampen kunt draaien. De kosten hiervoor bedragen € 5,00 per kraam.
Marktboeking
Boekingsformulier markt
Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Wil je nog geen markt boeken maar wel als eerste op de hoogte zijn van nieuw of gewijzigd marktaanbod? Schrijf je dan onder aan de pagina in voor het Marktnieuws! Dit wordt maximaal 12x per jaar verstuurd en je bent dan als eerste op de hoogte van de nieuwe markten.